Xmas Cupcakes

Imorgon ska jag på Svenskt Julbord!!

Jag vet att Cupcakes inte är speciellt svenska, eller juliga, men jag ska i alla fall bidra med cupcakes till julebordet. Till efterrätt alltså. =o)

Jag gjorde vanliga Red Velvet Cupcakes.
Kolla på videon för recept till de cupcaksen.

Jag gjorde Angel Feather Icing enlig det Här receptet från Passion 4 Baking.
Jag smaksatte det med pepparmint och pyntade med polkagrisar.
Blev ganska juligt!

Angel Feather Icing är super enkelt att göra och känns
fluffigare och lättare än cream cheese frosting.

Längtar efter julskinka, köttbullar, lax, hårt bröd, ost, svensk senap
och allt det andra goda på julbordet imorgon!
Mmm…. =o)

11 thoughts on “Xmas Cupcakes

  1. Å herre gu va goda de såg ut Tine, vilka JULIGA bilder du bjuder på. Ska pinade ta o baka det jag oxå till en advent, när jag varit rest så jag får tag i polkagris stänger eller liknande!!

    Ha en superfin kväll Tine!!

    Kramis!!

    • Jag använde bara såna där mindre stänger liksom, med krok på som man kan hänga i granen. Och den bröt jag i fyra delar och la på cupcaksen. =o)
      Ha en super helg!!
      Kramar!

  2. Men hjälp Tine, så du frestar med härliga godsaker! Dina cupcakes ser vansnnigt goda ut och med polkagrisarna är de ju självklara på ett svenskt julbord.😉

    Jag hoppas att du får det riktigt trevligt på julbordet i morgon och får njuta av alla de där svenska julhöjdarna på matbordet. Ha en fin helg!

    Kram Lotta

  3. vilken toppen ide! nu kommer jag inte åt länken på icingen (uppkopplingen bråkar) men kollar senare. vad tror du om mjuk pepparkaksmuffins och den icingen, det måste ju bli kalas. måste prova snarast. hoppas att du hade det trevligt på julbordet. önskar dig en trevlig vecka. kram

Kommentera

