Röd

Sent ute som vanligt…

Ville så gärna vara med i Fototriss, men finner aldrig tiden att gå ut och fotografera!
Så det får tyvärr bli arkiv bilder den här veckan.
Temat är: Röd.

Pohutukawa är ett träd här i NZ som blommar med otroliga röda blomster i December. Det allas därför för Nya Zeelands julträd! Super vackert är det i alla fall när Pohutukawa alléerna står i blom. =o)

Några bar stolar i ett utav mina favorit restauranger i Wellington: Chow

Ett traditionellt, gammalt svenskt hus... Vad mer kan jag säga... In love!

18 thoughts on “Röd

  1. Härlig blandning mellan världsdelarna och motiven! Julträdet är verkligen vackert! Kan också se att sista bilden betyder en del när man är ”abroad”. Den har ju också den speciella stämningen man vill känna inför en hemmajul.

  2. Dina arkivbilder är ju jättefina och vilken perfekt blandning du fick ihop. Julträdet så vackert med sina röda blomsterbollar och barsstolen läcker med sina röda ben. Sista bilden känns lite som ”home Sweet home”. Reser du hem till julen ? Vi stannar på Malta. Önskar dig en fin fortsatt vecka ! Sköt om dig och stressa nu inte för mycket😉

  3. Jättefin triss! Gillar verkligen alla tre bilderna. Den första känns så härligt somrig och får mig att längta utomlands, den andra bilden är bara supersnygg på alla sätt och vis, och den sista känns mysigt julig🙂

  4. Härlig, vackra julfärger, men somriga teman!!
    Gillar alla tre på sitt sätt, första ger hopp om sommar, igen. Stolarna är så STILIGA och enkla, sista bilden tala för mig sitt eget språk!

    Kramis!

  5. Det var en fin och annorlunda röd triss du visar. Men det var svårt att få fram bilderna, så jag fick klicka både framåt och bakåt innan alla bilderna syntes. Kan det bero på att det är så lång väg hit som stannar upp bilderna? LOL.

  6. Hej Tine!
    Härlig mix av foton! Jag gillar dem alla tre! Njuter av lite sommarinspiration från NZ, själv har jag nyss gått hundrunda i blåst och mörker. Det var skönt iaf att komma ut en sväng!
    Önskar dig en härlig tisdag!
    Kram Anna

    • Tack! Ja, man måste ju inspirera med lite sommar oxå. =o) Snart har ni midvinter solstånd och går mot ljusare tider. Då är det jag som måste inspireras igen. ;o)
      Ha en trevlig vecka!

  7. Så tjusigt julträd! Kan tänka mig en hel allé av dem – så njutbart!
    Läckra ben de där stolarna har! – och snyggt fotat ….
    Och så urtypen för en svensk stuga – de är vackra🙂

  8. Det var roligt att få se och läsa om julträden i NZ, jag har aldrig hört talas om dom förut. Det blev en fin bild också. Stolarna i svart och rött ser spännande ut men lite övergivna för tillfället. Stugväggen är en bekant syn för mig som har dom runtom mig, alltid lika vackra. Jättefin triss.

Kommentera

