Veckans Video Recept: Nyåkers GingerBread House

Inte långt till jul nu!

Därför vill jag dela med mig av ännu ett av mina egna video recept den här veckan.
Eller recept och recept…

Fick tag i det svenska Nyåkers Pepparkaks Hus här i NZ förra året, och blev så glad.
Därför bestämde jag mig för att sätta ihop mitt allra första pepparkakshus.

I Nya Zeelands varma jul, med hög luft fuktighet, tog det inte många
dagar efter jul förrän mitt pepparkaks hus kollapsade.
Sån kan det gå.
Men jag fick det hela dokumenterat i alla fall.

11 thoughts on “Veckans Video Recept: Nyåkers GingerBread House

  1. Åh.. vad jag njöt när jag såg dig bygga ditt pepparkakshus. Härligt att se din framåtanda, lust och energi. Själv har jag inte gjort mycket inför julen här på Malta men än är det ju några dagar kvar 😉 Ha det riktigt bra Tine och GOD JUL !!!

  2. Hi, hi.. Kikade på din härliga video igen för att den ger mig så mycket julkänsla och minnen från när jag själv hade inspiration att pyssla och pynta. Den känslan lyser tyvärr med sin frånvaro härhemma just nu 😦

    • Kul att du tyckte om filmen Anita, och fick julkänslor efter att ha sett den. =o) Ja, förra året var första gången vi firade jul i NZ, och då ville jag ha riktig julkänsla, därför bakade jag och pysslade och pyntade. I år blev det liiiite sånt tyvärr.
      Kram

  3. God jul til deg! Pepperkakekirken er omside pyntet her også, om enn ikke like vakkert som ditt hus 🙂 Har vært en heller laber desember på bloggfronten hos meg 😦 Men, sånn ble det i år. Januar kommer med nye, blanke ark og nye muligheter i blank almanakk…..

    Have yourself a merry little christmas!
    Juleklem fra Moccamamma 🙂

    • Sån blir det ibland. Det får bli lite mer blogging detta året för mig oxå. Eller så myclet jag har tid för helt enkelt. Tar det som det kommer.
      Fortsatt gott 2012!

Kommentera

