Veckans Video Recept: Beef Wellington

Så här i juletider tänkte jag bjuda på ett annorlunda recept…för nordbor.

När ni förätit er på skinka i några dagar, kan ni ju pröva en mer engelsk julrätt.
Jag bjuder på Beef Wellington recept idag, från florent conti.

Kolla oxå in den HÄR videon där Gordon Ramsey gör en Beef Wellington.
Servera med ugnsstekta grönsaker, eller potatis mos kanske.
Brysselkål blandade med valnötter, en god grönpeppar sås eller rödvins sås,
kanske lite gelé och andra saker ni tycker om.

Trevlig Jul!

8 thoughts on “Veckans Video Recept: Beef Wellington

  1. Oh, vet du, det lagade jag nån gång för evigheter sedan, antagligen i början av 80-talet, Beef Wellington, det var smaskigt och mäktigt men urgott!
    En riktigt god fortsättning whereever you are!
    Agneta kramar

  2. Verkar gott!! Just nu är jag inne i nån slags julpaltkoma så några ansträngande och förberedande maträtter lär det nog inte bli ett tag framöver…men snart så…TACK för receptet och tipset!!
    Hoppas att din jul varit bra, men såg att ni åter haft en jordbävning, eller har jag fel där?? Har inte hunnit uppdatera mej på bloggar på ett tag så du kanske redan nämnt det, men i alla fall så berörde det mej att se folk sitta ute på gatorna och inte veta vad som väntar där hemma, nu i juletid också. Livet är svårt att förstå ibland.
    Ha det så gott vännen!!
    Kram kram

    • Ja, jag hörde det var jordbävning igen i Christchurch runt jul. Inte alls kul. =o(
      Vi var i Rwanda då, men hörde nyheterna via sms.
      Ha´t så gott och fortsatt Gott 2012!

Kommentera

