Vi börjar med slutet

Nu är jag hemma igen!

Kom fram till Christchurch vid midnatt och for hem till Wellington imorse.
Känner mig nästan bakfull, efter alltför lite sömn, jet lag etc.
Blir en tidig kväll för mig…hoppas jag. =o)

Tänkte visa er de souvenirer jag införskaffade i Afrika.

Smycken blev det mycket av, det tycker jag är kul, och det finns så massa fint i Afrika.

De gula örhängena och det blå halsbandet är gjorda av papper! Fråga mig inte hur de gör det.... =o) De svarta armbanden är gjorda av elefant hår!

Och jag köpte tyger! Bara två olika tyger, men det kan jag säkert köpa mer av under en annan resa. =o) Tanken är faktist att rama in tygerna!
Kanske låter hel konstigt, men jag tyckte det kunde vara en kul idé. =o)
De ser nästan lite 60-70-tals aktiga ut tygerna, men jag tyckte de var tjusiga.
Kanske blir det tyg över för ett par kuddar oxå, för att liksom knyta samman rummet lite.
Vardagsrummet är det tänkt. Vi får se vad det blir…Och så blev det lite giraffer och zebror…
Jag brukar aldrig köpa souvenirer så detta är storslaget för att vara mig.=o)
Nästa inlägg kommer att handla mer om själva resan.

Kram!

6 thoughts on “Vi börjar med slutet

  1. HEEEEJ!! Så kul o ha dig på nätet igen c”,) Har verkligen saknat kontakten! O så mkt fint du fått med dig hem Tine, friska fräsha smycken o de tygerna…wow! Det första med den fina blåfärgen o det andra med nästan som ett ansikte, en leende liten flicka på minner det mig om!
    Kul med minnen från resorna annat än bilder o film, nåt ni ser varje dag liksom! Jag tror tavlor av de tygerna kommer o ge et lyft til vardagsrummet c”,) Så ser jag fram til bilder o filmer…
    Kramis!!

    • Hej, hej!!
      Nu kan vi äntligen ha regelbunden kontakt igen. =o)
      Ja, du, det påminner verkligen om ett ansikte! Ha! Såg jag inte innan… =o)
      Blir fler inlägg, bilder och minnen från resan i de kommande dagarna. Går igenom lite foton nu faktist.
      Kramar!

      • Jättefina saker – tygerna var helläckra och det ska bli jättespännande att läsa om resan!
        Välkommen till mig också – och ja, jag bor i Singapore (också…)

  2. Hej och välkommen hem! Det märktes imorse på mina kommentarer att du är tillbaks! så trevligt att ha dig online igen. tusen tack för alla dina gulliga kommentarer hos mig. vilka fina saker du köpt med dig, jag gillar verkligen afrikanska smycken, tyger och allt också. kram

Kommentera

