På Väg

Detta inlägg blir mer en bild kavalkad från Rwandas vägar.

För att kunna se så mycket som möjligt, och uppleva varierat natur- och djurliv,
körde vi endel från plats till plats i både Rwanda och Uganda.

När vi kör fram på de små och stora vägarna, på landet och i städerna,
tar vi alltid en massa bilder från bilen.

Här är ett urval av bilder, tagna i Rwanda.
Lägg oxå märke till kvinnornas otroliga tyger! Försökte få tag i mer färgglatt tyg,
men det var inte det lättaste. I alla fall inte där vi letade…

Det var lite kul att Ben ville vara med på en bild. =o) En utav de andra pojkarna ser lite skeptisk ut. Eller kanske nyfiken?

Fortfarande kan jag inte fatta varför bilderna blir så ur folkus när jag laddar upp dem!
Typiskt…..

13 thoughts on “På Väg

  1. Hej Tine!
    Härligt med en roadkavalkad!! Jag anar ett böljande landskap likt det jag minns från Uganda. Det gör lite ont i mitt mammahjärta när jag ser pojken med den trasiga tröjan. Från Uganda minns jag att då 1995 var barnen klädda i rosa och ljusblåkläder. Det var som en pinkrevolution!! Just nu snöar det hos oss, första gången denna vintern…! Jag vill ha vår!!! Hur är sommaren på NZ i år?
    Kram Anna

    • Det där Grönare och mer kullar och berg än Uganda! Var ju i Uganda oxå under denna resa. Böev lite av båda två. =o)
      Ja, stackars lilla pojke… =o( Men som tur är, är de inte undernärda i alla fall!!
      Sommaren är ok. Mycket vind tyvärr, men detta är ju Wellington, då får man bara ta sånt tyvärr.
      Kram

  2. Vilka underbara bilder Tine! Bilen med pojken med den trasiga tröjan går rakt in i hjärtat. Vilka härliga färger och mönster på kvinnornas kläder, jag förstår att du ville få tag på tyger.

    Hoppas att du har en jättefin helg Tine. Har ni någon sommarvärme? Vi har svenska kompisar som är i NZ i ett halvår, och hittills har dom tyvärr haft mest regn och trist väder. Men nu verkar det ha börjat bli bättre i alla fall, skönt.

    Kram!

    • Tack, Elin!
      Ingen sommarvärme direkt. Eller…det är av och till. Ett väldigt konstigt sommar väder. Tråkigt för dina vänner som inte får se NZ från den ljusa sidan.
      Kram

  3. Fantastiska foton som vanligt, tack för att vi får följa med på din resa. Tusen tack för alla dina snälla kommentarer hos mig. önskar dig en toppen vecka. kram

  4. Härligt, o de på minner lite om Salomon, människor i arbete o färgglada kläder!
    En av de första bilderna med ”arga damen!, härlig!!
    Nu …möte, Kramis!

Kommentera

