Tack!!

För alla fina grattis hälsningar!

Och ett speciellt tack till kära syster som grattade
mig på sin blogg, Hjem Kära Hjem.
=o)

Förutom att jag inte kunde spendera en hel dag med min familj eller mina vänner,
så blev det ändå en mycket bra födelsedag.

Jag lagade en Rulltårts Trifle à la Leila på förmiddagen.
Sen kom en väninna på kaffe besök och hade med sig en present
och sin söta lilla dotter Ida. Vi njöt Trifle, kaffe och skvaller.

Min partner sa till mig på morgonen att det skulle bli en överraskning senare på dagen.
Han bad mig packa en väska för vi skulle köra någonstans.
Kanske till nåt fint hus ute i bushen nånstans, tänkte jag.
Han kom hem från jobb runt 14 och vi började köra.
Han körde liksom mot flygplatsen och jag utbrast ”Vi ska flyga nånstans!”
Men nej, min partner sa att han skulle bara stanna lite snabbt vid ”The Warehous” (ett stort varuhus med billiga kläder, möbler, pennor, blommor, dvd´s etc) för han behövde köpa lite underkläder. Han hade tjatat om det i några dagar så jag tänke inte mycket på det.
Men så körde han förbi The Warehouse och då skrek jag igen ”Vi ska flyga nånstans!”

Och visst skulle vi det!
Auckland tänkte jag. Eller kanske Queenstown eller nåt liknande.
Så checkade vi in och då fick jag reda på hemligheten.
Vi skulle spendera helgen i Melbourne, Australien!!!
=o)

Och vilken helg det blev!
Bilder kommer i nästa inlägg.

Just nu får ni njuta av bilder av min första Trifle.

Tänk att jag redan hunnit bli 30!!
Tack igen! =o)

10 thoughts on “Tack!!

  1. WOW, vilken trifle!! Ser sådär härligt somrig ut med gubbar o blåbär!! Så bra att du fick en riktigt fin fördelsedag down under, längtar till bilderna!!

    Kramis!

  2. Grattis säger jag lite så här i efterskott!! Vilken fantastisk present du fick utav sambon, väntar spänt på bilderna. Å jag skulle gärna ha delat Trifle mer er…ser mer än lovligt gott ut!!
    Ha det så gott!!
    Kram

  3. Mums så god den ser ut Tine!
    Åh Melbourne är min favoritstad i Australien! Älskar atmosfären där och allt vackert som finns i dess närhet! Underbar present! Vilken sambo du har Tine!
    Kram Anna

    • Jasså!?! =o)
      Jo, jag m¨åste säga att jag tyckte mycket om Melbourne oxå. Önskar bara vi kunnat se ännu mer av staden.
      Ja, sambon är underbar! =o)
      kram

Kommentera

