Sovmorgon

Tänk att få sova tills man vaknar av sig själv,
och när man ser på klockan är den redan 10!

Sån var det för mig denna morgon.
Gud så skönt det var!

Sen kommer nästa bakslag…
Jag som skulle hinna med så mycket denna morgon.
Städa, se en film jag lånade igår, äta lååång frukost, sända iväg alla de där emailen,
färg korrigera en film som legat där på hårddisken och väntat på lite kärlek i flera månader.

Ja, ni ser ju…busy. ;o)
Haha! Inget som inte kan vänta.

Så nu ska jag bara njuta en till kopp kaffe och kika på den där filmen jag lånade igår.
Footloose. Undrar om den är bra.

Vad har ni på agendan denna Söndag?

 

14 thoughts on “Sovmorgon

    • Ja, det går ju ann på våren, hösten och eventuellt vintern om man har sol då. Men på sommaren…Hmm… Lite för tidigt att gå upp runt 5 tror jag. =o)
      Filmen var ok. Lite cheesy…
      kram

  1. SOVMORGON UNDERBART. Här har vi ingen klocka som ringer går upp när man vill, men ibland är man utsövd vi sextiden , och kan inte somna om. Pensionärslivet är inte alls dumt. KRAM ps hoppas din dag blev riktigt BRA

    • Ja, det var det. =o)
      Men det blev baksmälla på det i och med att jag inte kunde komma i säng i tid på kvällen och sen skulle upp kl 6. Men sån är det ju bara.
      Kramar!!

  2. Inte mycket…som inte kan vänta!! Fast lite nytta har jag gjort, städat bland alla värmeljus och andra ljus som låg huller om buller i en låda…upptäckte att jag nog kan försörja större delen av vårt grevskap med allehanda ljus med doft…Men nu ligger eftermiddagen helt oplanerad, skööönt!!
    Kram kram

  3. Ahhh, sova ut är en slager i helgen! kan bli lite sur om jag måste gå upp innan jag vaknar av mig själv…men det är gott o få med sig dagen c”,)
    Agendan för dagen är att bara vara, kanske, kanske ta fram symaskinen o sy nåt!!

    ha en fin kväll, kramis!

    • Haha, ja, mycket sant det. =o)
      Mest hatar jag att vakna av att de lyser från en data skärm. Eller ljudet av knappandet på ett tangent bord. Inte kul…
      Hoppas din dag blev mycket skön och att du fick något gjort på symaskinen?
      Kramar!!

  4. Hej Tine!
    Skönt att sova ut!! Vi tog sovmorgon (läs sonen!) till halv åtta. Underbart!! Sedan sconesfrukost med brieost, tea och kokt ägg till. Love it!!
    Vi har haft en fixardag (städa, handla, plocka) skönt däreftera tt ha goda vänner på fika och avsluta med en god söndagmiddag med ett gott glas rött till.

    Hoppas ni snart får riktig sommarvärme!!!
    Kram Anna

    • Hehe, ja, halv åtta blir väl en mycket härlig sovmorgon när man har barn. =o)
      Låter som ni hade en mys-pysig frukost i alla fall!!
      Fortsatt trevlig vecka!
      Kram

Kommentera

