Bär

Om det är nåt jag älskar med sommaren och hösten
så är det alla bär man kan köpa överallt.

Nu har tyvärr säsongen för jordgubbar kommit till sitt slut.
Jag som blivit van vid att ha jordgubbar med mina flingor varje morgon.

Istället började jag för nån vecka sen skaffa blåbär som jag åt med flingorna,
men så upptäckte jag i butiken idag att priset på blåbären gått upp
och kvaliteten har gått ner.

Jag fick tag i ett paket med blåbär, ett paket med jordgubbar,
och så ett paket med kiwi bär!

Så det blev mitt mellanmål denna eftermiddag.
Himla smaskens och fullt med vitaminer till min trötta kropp!

Önskar att bär säsongen kunde hålla i sig lite längre.
Ni har nåt att se fram emot därhemma! =o)

 

 

4 thoughts on “Bär

  1. Ja, bär i alla varianter är gott! Mellanpojken sa en dag att han längtade till sommaren, mormor o morfar o jordgubbar!!
    Vet du, jag smakade inte en enda nordnorsk gubbe i somras, ngr få bär av våra hallon o 3 krusbär på busken…bara o inse, jag är ingen odlare, heller!!
    Frusna bär är ju ok men blir lite kladdigt på flingorna efter ngr månader med färska bär.
    Ha en toppenfin kväll, Kramis!

    Ps, ser nu att du har ju kiwi i salladen…så små, är det minikiwis eller? Ds

    • Ja, kiwi berries heter dem. Mini-mini. =o) Riktigt goda. Bara en liten smak av kiwi, annars mycket sötare. De är inte så billiga, så det köper jag itne speciellt ofta faktist.
      Åh, krusbär har jag inte ätit på evigheter! Det är ju så gott. =o) Åt många gröna krusbär när jag var liten. Haha! Hade väl inte tid att vänta på att de skulle mogna.
      Frusna bär går, men som du säger…blir lite kladdigt på flingorna. Får köra med mer smoothies istället nu närhösten är på intåg.
      Kramar!!

  2. Det ser så GOTT ut med bären. Konstigt när det är sommar har man massa bär runt sig då går man förbi dom p vintern längtar man efter färska bär. BW

    • Ja, visst är det så!
      Man föräter sig nästan, och tänker att man lika gärna kan köpa jordgubbar dagen efter. Så helt plötsligt är säsongen slut och man inser att man inte alls ätit så mycket jordgubbar som man önskar att man gjorde. Typiskt det där. =o)
      Kramar!!!

Kommentera

