R.I.P. Whitney Houston

Ännu en stjärna har slocknat på himlen.

Whitney Houston var bara 48 år gammal, men efter ett liv fyllt med både framgång och personliga problem, förklarades hon död kl 3.55pm, lokal tid i Beverly Hills.

Även fast vi inte hört mycket från Whitney Houston de senaste 10 åren,
har hon i alla fall försökt med en comeback (även om den inte lyckades),
och jag trodde nog alltid innerst inne att vi skulle få se henne igen, sjunga ”stora” låtar
med sin enorma röst, på nån stor scen någonstans i världen.

Men sån blev det alltså inte…

Jag är kanske inte den enda som minns Whitney Houston bäst som
Rachel i The Bodyguard. En utav mina favorit filmer en väldigt lång tid.
Verkligen älskade hennes röst, och hon inspirerade mig, musik mässigt.

Om ni klickar Här kan ni se en intervju med Whitney Houston på Oprah Winfrey Show.

Jag har inte så mycket mer att säga.
Förutom….

R.I.P. Whitney Houston.
You’ll be missed.

4 thoughts on “R.I.P. Whitney Houston

  1. Och jag minns henne mest för att när hon kom med sist första album var hon så alldeles väldigt oskuldsfull så det var nästan inte sant och jag har inte blivit så förvånad över någon annan artists missbruk som hennes, jag förstod liksom inte hur det kunde hända, men nu vet man ju.
    Det där första albumet var så outstanding och hon var ju så vacker och så denna lilla fina familjeflicka – ibland blir det inte alls bra…….KRam

    • Ja, sant det…
      Jag var väldigt liten när hennes första album kom, men har ju sett det i efterhand. Och som du säger, hon var väldigt vacker.
      Synd att det kan gå så galet för endel….
      kram

Kommentera

