Så här ser det ut där jag är idag

Fototriss har hållit på i några veckor på det nya året,
men det inte förrän nu som jag haft tiden eller orken att medverka.

Veckans tema är ”Så här ser det ut där jag är idag”.

Vi har haft en mycket dålig sommar här på andra sidan jorden.
Varje gång jag haft ledigt från jobb en dag har det regnat och när
jag varit på jobb har solen visat sitt ansikte.

Men idag hade jag tur!
Vaknade till klarblå himmel och nästan ingen vind alls,
vilket i sig är väldigt ovanligt för att vara Wellington.
Jag firade med frukost på verandan, och sen ligga och sola i några timmar.
Nice!

Det är väl ungefär det jag gjort idag.
Haha!

Hoppas ni alla haft en trevlig helg!

48 thoughts on “Så här ser det ut där jag är idag

  1. Åh vilket underbart väder Tine! precis så man vill att dagarna ska vara c”,)
    Jag slår et slag för fågeln på grenen jag! Fast första oxå nu nära jag ser närmarepå saken…en fin triss som ger hopp om sommar oxå här, där snön kom IDAG!

    Klem Anna

  2. Hej Tine!
    Vilka vackra foton! Vilken sommarvy! Glädjer mig över att ni äntligen får en fin helgdag!
    Så tragiskt med Whitney H. Så ung och dessutom har hon ju barn. En suverän röst hade hon!
    Må så gott Tine!
    Kram Anna

  3. Nänä – jag blir inte avundsjuk , lite värme är väl inget att ha – och ljumma härliga brisar från havet för väl bara med sig en massa skränande fåglar … nänä inte avundsjuk … eller hur mycket som helst.
    Jag vill också ha värme och sol , fast samtidigt vill jag också ha riktigt kallt så det blir mycket is … undrar varför man känner sig snurrig ibland?
    Ha en underbar vecka … i värmen.

    • Hehe… Ja, det är skönt med sommar! Även fast sommaren varit väldigt dålig här i år tyvärr… Smällar man får ta.
      Hoppas ni får en fin vår!
      kram

  4. Så skönt att du fick några timmar i solen! Jättefina bilder alla tre.
    Jag har förstått från flera håll att sommaren i NZ inte har varit den bästa. Så jag håller istället tummarna för att vintern ska bli både mild, varm och solig.🙂
    Kram!

  5. Det är tur jag inte deltar i den fototrissen…eller idag kanske jag kan skryta med vackert väder, men absolut inte den utsikten och naturen!! Eller också har jag blivit hemmablind…
    Ha det så gott!!
    Kram kram

    • Jag rä säker på att du hittat väldigt fina och unika bilder till veckans triss. =o)
      Hur ser världen ut runtom dig idag?
      Det är himla lätt att bli hemmablind.
      Kram

  6. Härliga bilder Tine och vad roligt att du fick lite tid över att vara med den här veckan. Alla tre bilder är finfina men den sista finifinast😉 Hoppas att resten av sommare blir bättre. Ännu är det väl några månader kvar innan det vänder eller ?? Här på Malta längtar jag just nu till April-Maj och sen har vi hela härliga sommaren fram till jul.. ja nästan😉 Kram !

    • Tack Anita! =o)
      Ja, den fågeln bara flög in i bilden helt plötsligt. Så jag arrangerade om lite grann och fokuserade på fågeln.
      Nu är vi mitt i sensommaren. Februari är vanligtvis bästa månaden, men ingen sommar månad har varit bra i år. Tror vi har officiellt höst i April.
      kram

  7. Skulle inte ha något emot att besöka dig en vecka för att komma hem till vintern igen.
    Fastnade för andra bilden – antar att det är en grässort.
    Du har fått till ett riktigt bra shot. Både ”naturligt” och lite magiskt med vinden som tar tag…

  8. Wow! Ja, det var lite omväxling från de skandinaviska bidragen…😉 Ljuset och färgerna ger en underbar värme i bilderna – den mittersta är bara för ljuvlig!

Kommentera

