Liten hälsning…

…för att säga att jag lever.
=o)

Imorgon tar jag en tripp över diket, till Sydney!

Ska göra en två dagars träning i Color Grading systemet Mistika.
Äntligen händer det grejer!!

Ser verkligen fram emot denna träning.
Blir mycket att försöka lära sig på två dagar, och det blir svårt att efteråt
försöka underhålla kunskapen, så jag inte får träning och sen glömmer allt
för att jag inte fått chans att leka mer med det systemet.

Park Road Post, Peter Jackson efter produktions bolag, använder Mistika systemet för alla sin efter produktion nu. Så jag hoppas att jag blir lite mer attraktiv för dem att anställa mi i nåt sorts jobb efter att jag haft min träning. Och kanske kan jag kolla med dem om jag kan låna deras system nån helg eller flera helger för att underhålla mina kunskaper, och göra color grades med mitt egna footage. Vore himla kul. =o)

Mistika användes för vissa aspekter när Tintin gjordes,
och kommer att användas för The Hobbit.

Blir tekniskt snack, och jag vet att sånt kan vara svårt att följa med i.
Så jag slutar när jag ligger på topp. ;o)

Nu ska jag sova.
Det är efter midnatt och flyget går 6.40. Måste vara på flygplatsen runt 5.

God helg till er alla!

16 thoughts on “Liten hälsning…

  1. Sååå spännande Tine! O jag är så glad ilag med dig för att du o sambon kommer er iväg på en sån kurs. Det är ni värda, o vem säger nej till en alldeles lite tur till Down Under?!

    Kramis!

    • Det var bra spännande, lärorikt och inspirerande. Önskar jag kunde haft en hel evckas träning. Skrapade bara på ytan, men det är väl sån det är helt enkelt… =o)
      Kramar!!!

  2. Låter väldigt spännande även om jag inte riktigt hänger med i de tekniska detaljerna 😉 Du är väldigt framåt måste jag säga. Far o flyger hit och dit, upplever och lär. Det kommer du komma långt med. Lycka till Tine 🙂

    • Försöker vara framåt, men ibland känner jag att jag sätter stopp för min egna framfart, vilket inte hjälper mig i längden.
      Ha ne bra vecka!
      kram

  3. Hej Tine!
    Hoppas du fått en toppen vistelse i Sydney! Ingen tid för att se dig om i stan denna gång, misstänker jag?!!
    Hoppas på sol och blå himmel för er!
    Kram Anna
    PS. Boktävling inne hos mig om du är intresserad!

    • Hej!
      Ja, den var verkligen toppen! =o)
      Dina tankar var mycket passande för idag har vi blå himmel och sol!
      =o) Så tack för det!
      trevlig vecka!
      Ska kolla in tävlingen nu. =o)

Kommentera

