Mot Auckland

Sitter på den lilla flygplatsen i New Plymouth,

smuttar på en god trim cappucino, och väntar på mitt flyg till Auckland.

Har varit i New Plymouth över helgen för att gå på Womad. Womad är en musik festival med musik från hela världen. I år hade de en massa härlig afrikansk musik på schemat, och skön reggae från Jamaica, blandat med traditionell ö-musik från Solomon öarna.

Men nu ska jag alltså spendera söndagen i Auckland.

Jag ska nämligen på en DSLR workshop med Philip Bloom!! Philip är en guru för DSLR älskare. ;o) Han var en av de första att posta professionella filmer,filmade med Canon DSLR’s, på Youtube och Vimeo. Han har följare från hela världen, och kan verkligen sin sak. Så detta ska bli minst sagt en intressant dag!! Jag är verkligen SÅ lyckligt lottad!! =o)

Berättar mer om själva workshopen senare.

Ha en skön söndag!

5 thoughts on “Mot Auckland

  1. Hej syster!
    Från Womad till Aukland till jobb, tur du är ung c”,)
    Kursen du varit på, har den nåt sammanhäng med den du var på i Australien?
    Ser fram till bilder från Womad gör jag!!

    Kramis!

    • Nja…inget direkt sammanhäng. Båda har med film att göra, men den i Sydney var efter produktion, och den eworkshopen idag handlade mer om kameror, ljus och ljud. =o)
      Bilder från womad borde komma imorgon eller senare i veckan.
      Kramar!!

    • Haha! Ja, det är nog tur. =o) Det, och att de workshops jag går på är helt i mitt rätta element. Det gör att resandet inte känns lika jobbigt. =o)
      Kramar!!

  2. Viket farande men så gott att du kan få lite inspirtion från olika GURUS. Som Anna skrev vilken tur att du är UNG. Kram

Kommentera

