Havana Coffee

Blev en god lång frukost imorse.
Tacka vet jag lediga dagar.

Ser kanske inte så aptitligt ut på bilden, men min frukost omelett med två ägg,
röd paprika, champinjoner och purjolök (salt & peppar), var mycket god med
en skiva hård sesam bröd, och avokado.
Till det blev det en god kopp kaffe, gjord på Havana Coffee, i min french press.
Två mini kakor på det oxå. Riktigt lyxigt! =o)

Havana Coffee är ett utav mina favorit kaffen.
De kaféer i landet som säljer kaffe gjort på Havana Beans, är de jag föredrar.
Låter kanske konstigt, men har blivit lite av en kaffe snobb
och då går man efter bönan, så att säga… =o)
(dricker mycket annat oxå, är inte så snobbig att jag inte tager vad man haver)

Detta är ingen vanlig frukost för mig.
Vanligtvis blir det flingor med bär eller frukt, och soja mjölk.
Kaffen tar jag på jobbet.

Vad äter ni till frukost?
Tips mottages gärna då jag känner att mina frukostvanor måste få lite ändring.
(mindre kalorier)

(P.S. Detta var faktist igår, för idag är jag på jobb igen, började kl 7.00.
Ingen lång frukost idag inte…)

6 thoughts on “Havana Coffee

  1. Helt enig, suuuper gott kaffe Tine! Idag gick den sista kannan ned…
    jag kör frukost a la osunt nu för tiden…macka med banan, majonäs o ost! Eller tomat istället för banan…your choise c”,)
    Borde…(?!) bli bättre på frukost men jag är inte helt där…än!

    Kramis

    • Kul att du tyckte om det, syster!
      Kanske kommer mer snart. =o)
      Oj, ingen dålig macka det inte! Tycker inte så värst mycket om majonnäs dock, så det håller jag mig undan, förutom i en tonfisk smörgås. Då blir det viktväktarnas majonnäs.
      Kramar!!

  2. Det ser verkligen gott ut! Förstår att du satt och myste där, ledig dag och allt! Tyvärr kan du inte få några speciellt roliga, annorlunda och bra tips av mig. Här i Grekland äter ju folk knappt frukost över huvud taget. På hotellet på Kreta hade jag skrivit upp även grekisk frukost på skoj på en lista över frukostar de kunde beställa till rummet och den bestod av en kopp kaffe och en cigarett…!!!🙂
    Haha, själv röker jag inte(inte min man heller) och har aldrig gjort det som tur är, men detta är en vanlig frukost bland grekerna!
    Min egen frukost består oftast av en en halv kopp kaffe samt 2 skorpor med ost och lite marmelad. Det tycker jag är gott och kaffe vill jag gärna ha. Har märkt att om jag inte dricker lite kaffe på morgonen får jag ont i huvudet sedan.
    Kram, kram

  3. Ja du…frukosten här är inte något att skryta med…lite yoghurt med musli, en STOR kopp thé och sen en smörgås, om jag hinner…Å varje kväll lovar jag mej själv att gå upp fem minuter tidigare så jag kan äta i lugn och ro, men sen…det är inte ofta det händer!! Tur att vi har frukost på jobbet ett par timmar senare, annars skulle jag få ett blodsockerfall som heter duga!! Kaffe, det blir det direkt på morgonen på jobbet, sen blir det mååånga koppar under dagen. Å så gnäller jag över att magen krånglar…suck.
    Kram kram

Kommentera

