Veckans Video Recept: Hodo Soy Beanery

Inget direkt video recept denna vecka, men en video om Tofu!

The Re-education of Tofu: Hodo Soy Beanery, är en video av SkeeterNYC,
är en video som visar dig hur man gör Tofu!

Vet inte om många av er har prövat Tofu, eller äter det dagligen.
Jag dricker Soy mjölk till mina flingor vaje morgon. Finner det nu svårt att gå tillbaka till vanlig mjölk på flingorna. Soy mjölk smakar lite godare helt enkelt. Men inte i kaffe….!

Följ denna video och få en bild av hur riktigt Tofu är gjord!

Enjoy!

6 thoughts on “Veckans Video Recept: Hodo Soy Beanery

  1. Jag tror att jag har provat Tofu för länge sen, sonen vart laktosintolerant efter en rejäl magsjuka när han var liten, och då fick vi övergå till Soya bl.a. Men hur den tillverkades…det hade jag inte en aning om!! Va mycket roliga videosnuttar du lägger ut, jag blir ju riktigt allmänbildad på äldre dagar!!
    Kram kram

    • Det kan vara lite svårt att gilla tofu tycker jag. Den riktigt satta tofun som man steker som en köttbit, kan bli lite mycket. Men ”puffy tofu”, som friterats eller stekt med goda kryddor, och bara smälter i munnen, det är ljuvligt gott! =o)
      Haha! Kul att jag kan ge ut lite allmänbildning! =o)

  2. Hmmm, vart tog min kommentar vägen?? Skrev den på mobilen, kanske därför…
    Iaf, intressant video! jag har bara hört om tofu men aldrig ätit det, får för mig att det har en lite salt smak…”gummi”aktig?!
    Spännande filmer visar du iaf o jag säger som Rigmor, man blir ju allmänbildad på äldre dagar c”,)

    Klem Anna

    • Hmm…konstigt. Men det var säkert för att du sände den med mobilen.
      Tofu kan vara gummi aktigt, men det beror helt på hur du lagar till den. Som jag skrev till Rigmor, en riktigt puffig tofu är gott. Ska visa nån gång hur jag gör det. =o)
      Kramar!!

  3. Konstigt att dom inte var inresserade på jobb av dina bakverk,, men då får ju mannen i ditt liv desto fler. Såg verkligen GOTT ut

Kommentera

