Påsk Cupcakes

Påsken är rätt bakom hörnet.

Och vad passar bättre till kaffet runt påsk, om inte Påsk Cupcakes!

Hasselnöts cupcakes

Nutella Frosting på cupcaksen

Och Cadbury choklad ägg ska användas i marsipan fågelboen.

Jag använde mig utav självaste Leila Lindholms goda recept på
hasselnöt cupcakes med en nutella frosting, och så fågelbon
utav marsipan eller mandelmassa, med choklad ägg i.
Mina cupcakes ser inte hälften så bra ut som Leila´s, men
förhoppningsvis smakar de lika gott.

Kronan på verket

Receptet hittar ni Här.
Och en video på hur Leila gör sina cupcakes hittar ni Här.

Önskar er alla en riktigt trevlig Påsk Helg!!

7 thoughts on “Påsk Cupcakes

  1. Åhh, de såg goda ut Tine! Ska se på butikken om de har liknande ägg, om inte…skära ut lite päron eller äpple i äggform kanske?!
    Här ska påsken avnjutas horisontalt…tyvärr, efter ngr härliga dagar med SOL har nu vintern som vi väntat på sen i november, kommit…med stora steg. Säkert 20 cm på en dag o mer på tur ner. Inga mysiga grillturer precis. Hoppas det smälter bort fort som många säger, för jag håller på o förgås här!

    Kramis!!

    • De var faktist riktigt goda!
      Men ingen vrkade speciellt intresserad på jobb. Ja, ja, det är väl bara sån det är.
      Oj! Vinter i April! Ja, det verkar ha kommit sent till er i år. Hoppas det försvinner fort för er skull. =o)
      Kramar och Glad Påsk!!

  2. Åh så fina cupcakes, helt underbara! Här blir det inget bakat inför helgen eftersom jag bara ska jobba och familjen åker bort. Men jag njuter av att titta på det du bakat!

    Hoppas att ni får en fin påskhelg där på andra sidan, ska ni fira något speciellt?

    Kram Elin

    • Tack Elin! =o)
      Leila Lindholms cupcakes såg finare ut dock…
      Ska inte fira nåt speciellt alls. Verkar inte som att påsk är en så stor grej härnere.
      Kram

  3. Det där såg väldigt gott ut…!! Så duktig du är att baka!! Här händer det sällan, och med inte alltför ofta bra resultat heller…så det är inte riktigt min grej!! Brukar tänka som så…bagaren ska ju också överleva…när jag snällt betalar mina godsaker!!
    Ha en riktigt Glad Påsk själv!!
    Kram kram

Kommentera

