Från Kaikoura till Picton

Efter en natt i Kaikoura, körde vi den sista, kortare sträckan, till Picton.

Vi började morgonen med Whale Watching i Kaikoura, vi såg 3 Sperm Whales.
Efter lite frukost för att stilla sjösjukan lite, började vi vår tur, och den sista sträckan, mellan Kaikoura och Picton. I Picton tar man färjan över till Wellington, det tar cirka tre timmar.

Nya Zeelands Sydö är verkligen otroligt vacker! Vart man än tittar, står fjäll, hav eller fält utbredda för att beundras.

Alla bilder jag visat i mina senaste inlägg, är tagna med min iPhone, därav den ganska dåliga kvaliteten.
Men jag kan åtminstone blogga med denna wordpress app, och det är inte dåligt!

Hoppas ni alla haft en skön påsk helg.
Imorgon är det tillbaka till verkligheten.

Kram!

20120409-164548.jpg

20120409-164600.jpg

20120409-164609.jpg

20120409-164625.jpg

20120409-164636.jpg

20120409-164645.jpg

20120409-164651.jpg

20120409-164704.jpg

20120409-164659.jpg

20120409-164728.jpg

20120409-164738.jpg

6 thoughts on “Från Kaikoura till Picton

  1. Vackra bilder!! Sa till Frank igår när vi körde våra 4 km att jag LÂÂÂNGTAR till vi ska ut på sommavägar till Sverige. Vet du…2 dagar i bilen gör mig ingenting, jag gläder mig till det!
    Koskit lukt, mörker, GB glass, familj o vänner!

    Kramis

  2. Nu börjar jag faktiskt tro att det finns ett paradis till på jorden…och där skulle jag mer än gärna bo!! Vilken natur!! Så roligt när du visar bilder från er resa, spelar ingen roll att de är tagna med din iPhone, huvudsaken jag får se…
    Kram kram

  3. Härligt med fina bilder här är det INTE fint regn blst gråväder så man kan bli tokig. Till sommaren ska jag skina som solen när ni är här om det skulle vara så att jag får hjälp av solen så blir det ju ett bonus. KRAM

  4. Så härligt exotiskt och vackert. Särskilt fastnade jag för bilderna på den gröna växtligheten med de ökenlika kullarna bakom. Vilka kontraster, spela roll om bilderna inte har högsta kvalité, det roliga är att få se dem!

  5. Ååå så härligt med en trip till sydön, superfina bilder!

    Har inte hunnit med några bloggar på länge så gissa om jag har haft abstinens. Därför var det extra roligt att få se en massa vackra bilder inne hos dig, bilder som gör mig alldeles sentimental och glad. Kul med informationen om att NZ var nära att bli franskt, det hade gått mig förbi. Kunde ha varit intressant!

    Hoppas att ni har det jättebra på er resa, njuuut lite åt mig med!🙂

    Kram Elin

Kommentera

