Norra Sydön i Bilder

Tänkte bara dela med mig av ett par bilder
från den där resan till Sydön under påsken.

De flesta bilder är från Akaroa och Kaikoura
och bilder från resan till och från.

This is in Akaroa

Detta är oxå i Akaroa.

Akaroa igen.

Utsikt över Akaroa.
Akaroa ligger i en gammal vulkan. På resan hem körde vi på "kanten" av den gamla vulkanen och fick vacker utsikt över Akaroa.

Vi åkte på valsafari i Kaikoura, och fick besök av dessa små delfiner oxå! =o)
Det är en sorts liten delfin som man bara finner utanför Sydön i Nya Zeeland.
Jag filmade mer än jag fotograferade, så jag fick inte många bilder av vare sig delfiner eller valar.

Här är en utav tre valar som vi såg. Vi såg de göra hela den där fen grejen när de dyker, men det filmade jag, tog inga bilder tyvärr.
Detta var i Kaikoura.

Och så såg vi Fur Seals utanför Kaikoura.
Fur Seals är ganska vanliga runtom i Nya Zeeland. Man kan till och med se dem i Wellington. Ofta känner man lukten av dem innan man ser dem.
Luktar inte särskilt gott...

5 thoughts on “Norra Sydön i Bilder

  1. Så härliga bilder Tine! Underbart!!! Jag har sagt det förr men du bor sannerligen på en vacker plats på jorden! Så kul om ni kommer till Skåne i sommar! Fortsätt övertala sambon:-)
    Kram Anna

  2. Ååå vad jag längtar till NZ nu, tack för att du delar med dig av allt det vackra! Om två månader är vi där, det känns lite overkligt faktiskt.
    Kram!

  3. Bilden i solnedgång (?) med masa fåglar, makalöst vacker! Härlig resa m mkt vyer at föreviga. Tro om jag nån gång kommer mig till dig?!

    Kramis!

Kommentera

