Cake decorating del 3

Denna vecka koncentrerade vi oss på dekorationer.

Och det var dekorationer gjorda av sugar paste.
Vi fick lära oss hur sugar paste ska kännas när den är redo att bli utkavlad.
Inte för blöt och inte för torr.
Man kavlar ut ”degen” och så kan man använda cookie cutters
för att få blommor, löv, fjärilar, bokstäver, hjärtan, och mkt mer.

Jag gjorde blå, gula och vita blommor och de ska jag använda på min tårta i nästa och sista klass. Då ska vi ta med en kaka, göra frosting och frosta våra kanor och så på med de dekorationer vi gjorde denna vecka. Ser verkligen fram emot det!! =o)

Ja, det var denna veckas klass. Tänkte komma med mer tips & tricks en annan gång när jag köpt sugar paste och cookie cutters och övat lite mer. Hehe…

Trevlig helg!

20120525-221902.jpg

20120525-221918.jpg

20120525-221927.jpg

20120525-221942.jpg

20120525-221954.jpg

20120525-222035.jpg

4 thoughts on “Cake decorating del 3

  1. Hej Tine!

    Jag blir så imponerad av allt fint ni gör på kursen! Så fint! 🙂

    Tack fina Tine för dina rara, rara ord hos mig. Jag blev nästan tårögd när jag läste och du har ju så rätt, jag måste ta hand om mig själv ordentligt. Jag blev verkligen påmind om hur skört livet är och hur det gäller att ta vara på den tid i har. Så denna vecka som har gått har jag verkligen utmanat mig själv i att skala bort, ta det lugnare och utesluta dåligt samvete. Jag gör så gott jag kan helt enkelt. Jag är good enough. Mitt nya mantra. 🙂

    Sköt om dig Tine och tack för all värme!

    Kram Lotta

Kommentera

