Dala Häst Cupcakes

Bättre sent än aldrig!

Till Sveriges Nationaldag gjorde jag några Red Velvet Cupcakes,
som jag dekorerade med Dalahästar gjorda utav fondant och icing.

Jag tog med dem på jobb och de åts upp på noll och nix.
=o)

För recept på underbart ”moist” Red Velvet Cupcakes,
kolla in min video på vimeo.

Dalahästar gjordes av röd färgad fondant med mandel smak.
Jag kavlade ut fondant och så hade jag en mall utav en dalahäst
som jag använde för att skära ut hästarna.
Jag använde färgad icing för att ”rita” på hästarna. Här i NZ kan
man köpa paket med färgad icing, då får man färgerna röd, blå,
grön, och gul. Icingen heter ”Writing Icing”.

Jag la bara dalahästarna uppe på min Cream Cheese Frosting.
Blev ganska fint, även om jag måste jobba mer med att få
perfekta utskärningar, för de ser lite ”wonky” ut. =o)
Hemmagjort helt enkelt!

5 thoughts on “Dala Häst Cupcakes

Kommentera

