Det går Framåt

Livet är som en Ketchup flaska.
Först sker ingenting, sen sker allt på samma gång.
(Detta inlägg kan kännas långt att läsa, så gå och
häll upp en kopp kaffe innan du sätter igång…)

http://jennahill.files.wordpress.com/2012/05/1.jpg

Så här kan en bild se ut före och efter color grading…

Jag har varit i kontakt med en tjej här i Wellington, Sarah, som startat upp ett eget företag.
Företaget heter Transmit.
Sarah har en klippare redan som hjälper henne med projekten, men behöver en colorist.
Så jag träffade henne för några veckor sen och hon förklarade att hennes företag är menat att göra reklam eller promotion videos och liknande för olika företag. Och meningen är att hennes lilla företag ska kunna livnära sig på pengarna de får för dessa projekt. Så vi pratar inte några små företag med 100 NZD att spendera på en film, utan företag med lite djupare fickor.
Häromdagen ringde Sarah och sa att nu har hon ett projekt på G. Det är en kort 4 min promotion video och hon vill att jag ska color grade filmen! På Tisdag ska vi träffas och diskutera lite mer omkring det hela. Men det är verkligen spännande!
Detta blir (om allt går som det ska), mitt första, professionella, betalda jobb som colorist!
https://i1.wp.com/www.slrlounge.com/wp-content/uploads/2012/03/Hollywood-Before-and-After.jpg

Bara nån dag senare dimper det in ett mail i min inbox från en tjej som håller på med en kortfilm, Zora’s Quest. En lärare från Film Skolan jag gick på hade rekommenderat mig till henne att göra coloring på hennes kortfilm! Det kändes himla skönt att jag blivit rekommenderad måste jag säga. =o)

I WANT this book!

Och som grädden på moset fick jag en förfrågan på vimeo från ett företag i USA som undrar vad jag tar betalt som frilansare. De har precis startat sitt Post Production företag och behöver en frilansande colorist.

Så ni ser ju!
Först inget, sen allt på en gång!

Och till råga på allt så sker allt detta bara 2 veckor innan jag ska resa hem till Sverige!
Är inte det typiskt så säg….

Men jag ska i alla fall försöka få den 4 min promo videon gjord.
Och jag vill väldigt gärna jobba med kortfilmen oxå. Ska träffa regissören och Director of Photography till veckan och diskutera projektet så får vi se vad jag kan göra.

Nu har jag ÄNTLIGEN en helg ledig, efter 7 dagar i sträck på jobb.
Var väldigt trött igår kväll, men vaknade såklart upp kl 8.30 imorse.
Är inte det typiskt när man har en ledig dag.
Men det har blivit en morgon med flera koppar kaffe, städat huset, svarat på email,
regisserat lite bilder, planerat de kommande veckorna, och saker jag måste införskaffa
innan Sverige resan. Lääängtar!!!

Hoppas ni får en trevlig helg med massa sol!

3 thoughts on “Det går Framåt

  1. Hur underbart som bara faan va?!!
    Tänk att det äntligen ska ske efter alla desa år med jobbing, men that`s life. Ta för dig o njuuut framgången!!

    Ses snart, Kramis c”,)

Kommentera

