Quesadillas

Är är nästan ”obsessed” med quesadilla. ;o)

Älskar att pröva nya ingredienser i mina quesadilla, och se om jag kan få
dem att smaka som de jag köper på Maranui Café i Lyall Bay, Wellington.

De på bilderna är fyllda med pesto gjord av soltorkade tomater och paprika, och basilika, feta ost och pinjenötter pesto, finhackad salami och finhackade champinjoner.
Och så färsk basilika och parmesan ost.

Jag steker på salamin och champinjonerna i lite oliv olja, sen lägger jag på mina peston.
När allt värmts upp häller jag ut det på en wrap. Pensla olja på dina wrap så de får en fin yta när du steker dem i pannan. Lägg på basilika bladen och parmesan osten och lägg på ett till wrap på toppen. Sen steker du din quesadilla på bägge sidorna.

Ibland äter jag dem med guacamole och en sallad, ibland bara sallad, och den här gången hade jag lite creme fraiche och så avokado och tomat vid sidan av.

Åh, det är så gott!

Ha i vad ni har hemma.
Häromdagen blev det soltorkade tomater och grillad paprika hummus,
skinka och så parmesan ost. Oxå himla gott! =o)
Det är SÅ enkelt att göra, och fort går det.
En stor quesadilla gjord på två wraps räcker till 2 personer.
Annars kan du alltid dela på en wrap och göra bara en portion.

Enjoy!

4 thoughts on “Quesadillas

  1. Köper du wrapsen färdiga? Eller bakar du? Jag är osäker på om jag sett sådana färdiga i affär här. Låter väldigt gott. Avokado äter ni mycket till mat i NZ väl? Inte minst som guaccamole. Gott!🙂

    • Det är som stora tortillas! Jag köper dem som multigrain, för det blir lite nyttigare än bara en vanlig vete tortilla.
      Vet inte om vi äter mer avokado här än i Sverige… Kanske de är billigare här än hemma, och jag vet att de är mycket större. =o)

      • Upplevde att alla hamburgare i NZ var med guaccamole. Men var nog bara så att jag valde de sorterna. Men ovanligt i Sverige att det alternativet ens finns.🙂

Kommentera

