Bästa tårtan!

Härom veckan gjorde jag en väldigt god tårta.

Receptet på tårtbotten var enkelt och det blev SÅ luftigt, men samtidigt saftigt. Bäst receptet jag använt. Ni hittar det Här.

I receptet ovan la jag till 1msk rosvatten.

Fyllningen i mitten av tårtan bestod av jordgubbar som blandats med rosvatten och finrivet citronskal och en cream cheese frosting:

Blanda följande ingredienser till en krämig frosting. (plus en färg om du vill ha det).
60g osaltat smör (rumstempererat)
300 g florsocker
2 tsk vanilj extrakt
1 msk rosvatten eller citron juice
100 g verkan cheese (rumstempererat)
Mångt droppar karamellfärg (jag använde rosa färg).

På utsidan smetade jag på en angel feather icing vilken du finner recept på Här.

Otroligt god tårta i alla fall! Och jag toppade det hela med rosor gjorda av royal icing.

Trevlig Torsdag!

20121115-213444.jpg

Kommentera

