Blogg Award

Tusen tack Inger för min Blogg Award!

Fick en award av Inger häromdagen.
Det är alltid kul att få awards och känna sig uppskattad för sitt bloggeri. =o)


När man fått sitt award ska man:

* Tacka personen som gav blogg priset
* Inkludera en länk till deras blogg
* Välja 15 bloggar som man precis uppdagat, eller följer
regelbundet och ge dem The Versatile Blogger Award
* Sist ska man säga 7 saker om sig själv till personen som gav en priset.

Den sista punkten tänkte jag lägga ut här på min bogg istället.
Så här är 7 saker du kanske inte visste om mig:

1. Jag älskar att sova! En utav mina hobbies. ;o)
2. Jag är en chocoholic. BIG time!
3. Även fast jag älskar ordning och reda, är jag en ganska förvirrad person.
4. Tv serier och jag går hand-i-hand. Älskar allt möjligt rart som går på TV.
5. Skulle gärna ha en hund, men har inte tid för en tyvärr…
6. Jag spelade trumpet i runt 12-15 år.
7. Brodering lugnar ner mig och håller mig sysselsatt. =o)

Så till listan av 15 bloggar jag läser regelbundet eller nyss uppdagat:
(utan innebörds ordning)

1. Hjem Kära Hjem – Jag kollar in här nästan varje dag och älskar att läsa om allt
från familje liv i Nord Norge, till inredning, mat och tips om olika inrednings bloggar.

2.

3. Jenny D Foto – Jenny jobbar med bostads- och porträtt fotografering, och bjuder på massa härligt inspirerande foton både från jobb och hemmet. Blandat med goda recept!

4. Bokcaféet i Byn – Anna bjuder på många härliga boktips och
bilder från sina resor runtom i landet och utomlands. Blir alltid
avundsjuk på hennes liv när jag läser hennes blogg. =o)

5. Snäckskalsdalen – Hos Snäckskalsdalen får man läsa om trädgård,
natur, hund och katter, handarbete och annat pyssel.

6. Paradiset Bergamon –  Det är härligt att se att nån har gröna fingrar! Och Rigmors fingrar måste vara väldigt gröna! Förutom sin vackra trädgård får man följa resan av hennes barnbarns svåra blödarsjuka. Verkligen hjärtskärande! =o/

7. Halloj Världen – Inger bjuder oxå på många underbara foton!
Inger bloggar om foton, resor, natur, bildredigering med mera.

8. Kiwielin – Elin bodde i Nya Zeeland i några år, men har flyttat tillbaka till Sverige.
Elin skriver om allt från sitt liv i NZ, Sverige, familje liv, resor och ger recept.

9. Anitas Blogg – Malta – Anitas resa har varit en svår en. Hon delar med sig av sin svåra resa, men oxå det positiva i livet. Anita förmedlar styrka i en svår tid  och är mycket inspirerande! Hon skriver oxå om sitt nya hemland, Malta.

10. Grekisk Sallad – I och med att jag själv är en utlandssvensk, så är det kul att läsa om andra som flyttat från Svealand. Eva har flyttat till Grekland, och det blir en inblick i hur det går för alla greker nu i dessa svåra tider, men oxå mkt positivt om det härliga landet.

11. Mitt Stora Köksäventyr – Detta är en blogg jag nyss funnit! I och med att jag älskar att laga mat och baka, är denna blogg en riktigt fröjd. Kolla in den för massa recept och tips.

12. Viktkamp – Genom min egna viktkamp har denna blogg varit både
inspirerande, upplyftande och utbildande. Emma har gått ner
många kg, och gör det i sin resa att bli gravid.

13. Min Plats i Solen – Denna blogg är en härlig blanding av allt!
Hon skriver om livet, vardagen, kärlek, sorg, om att våga drömma och tro på sig själv!

14. Att vara någons fru – Emma är ganska nybliven mamma och skriver om allt mellan himmel och jord. hon älskar att köpa saker online, och anordna gatherings med sina blogg läsare, tillsammans med trevliga kändisar. Hon har oxå många give aways!

15. Ekte Interiör – En interiör blogg där du får följa
utvecklingen av restaurering av ett gammalt hus.

Jag ber om urskät för alla bloggar jag utelämnat.
Jag läser MÅNGA bloggar, och detta är bara em bråkdel av dem.

Trevlig helg till er alla!

 

9 tankar på “Blogg Award

  1. Grattis till utmärkelsen Tine 🙂 Visst är det roligt att bli uppmärksammad och uppskattad för sitt bloggeri och du är MER än väl värd det !! Tittar ofta in hos dig och frestas över dina smarriga recept, läser om dina resor, din vardag, studier och spännande äventyr blandat med en mängd helt fantastiska fotografier. Det är ett nöje att följa dig 🙂 Då det går alltmer trögt för mig att formulera mig i ord blir det tyvärr glest med kommentarer vilken jag tycker är synd. Även inläggen i min blogg blir alltmer sällan. Den får nog vila ett tag tills jag kommer upp ur min just nu alltför djupa svacka. De bakomliggande orsakerna är så mycket mer än vad som framgått i min blogg. Men jag kommer igen och ska snart sprudla med samma enegi som du, vänta bara 😉
    Blev glad då jag fanns med på din lista över bloggar du följer 🙂 Trodde du tröttnat 😉 Många varma kramar till dig Tine från Malta där sommaren precis börjat 😎
    P.s. Nu ska vi se… dessa få rader tog nog över 30 minuter att få ihop ;-( Herregud, det känns som min hjärna och fantasi skrupnat ihop till ett litet russin. Grr..

  2. Grattis till din fina award Tine! Välförtjänt många gånger om. Du har en underbart fin blogg som jag blir glad av att kika in på. Roligt också att lära sig lite nytt om dig. 🙂

    Sedan vill jag tacka så oerhört mycket för att min blogg är en av de bloggar du skickar awarden vidare till. Vad glad jag blir! Glad och stolt! Blogglitter och uppmuntran kan man aldrig få för mycket av. Sporrar till fortsatt bloggande. Så tusen tack Tine!♥

    Kram Lotta

Lämna en kommentar