Mariannes Drömskinka

Nu är den här!

Barbros recept på drömskinka har nu blivit ett video recept.
Och rätten var till och med godare än jag mindes den. Nam-nam… =o)

Man blir mätt på en väldigt liten portion upptäckte jag.
Säkert för att det är grädde i maten.

Denna rätt bara måste ni pröva.
Enjoy!

Jag använder inga mått av ingredienserna i denna rätt.
Man tar vad man har och hur mycket man vill av alla ingredienser.
Man får smaka sig fram helt enkelt.
Men desto mer ketchup i grädden, desto mer smak. Och parmesan ost i rätten blev gudomligt gott. =o)

10 tankar på “Mariannes Drömskinka

  1. Grädde är inga fel…! Har med åren lärt mej att det är betydligt bättre med riktigt grädde än dessa lightvarianter, man blir mätt och behöver inte äta lika mycket!! Säkert nyttigare också…
    Sen måste jag tacka för alla dina underbara inlägg från dina olika resor, jag älskar att se dokumentärer från andra länder på tv, och att gå in på din blogg är precis samma sak!!
    Kram kram

    • Tror oxå det är nyttigare att äta ”vanlig” mat istället för light produkter. Och äta liten mängd istället.
      Kul att du tycker om mina inlägg om resor, Rigmor. =o) Har blivit endel Indien i det sista, emn en ny video från Afrika borde komma snart.
      kramar

  2. Lycka til Gumman med jobbsökande, Tänk att man kan bli så förtjust i en maträtt som i Drömskinkan.. Går in varje morgon och kollar din Blogg blir riktigt besviken om du inte skrivit.sån är det rutiner är ju inte så dumt.Ha en bra helg KRAM

    • Vet du, han åt aldrig nåt…
      Han jobbade så massa och jag hade lite till lunch och lite till middag i tre dagar. Haha!! Ska göra en ny en dag när han jobbar lite mindre. =o)
      kramar

Lämna en kommentar